به فروش بیشتر فکر می‌کنید؟‌ این سه پیشنهاد کاربردی را جدی بگیرید

احتمالا با مفهوم سرنخ فروش یا همان Lead و نقش آن در رسیدن به فروش بیشتر آشنا هستید. اگر به دنبال سرنخ فروش بیشتر هستید و می‌خواهید فروش محصولات و خدمات خود را توسعه بخشید، این مطلب می‌تواند برای‌تان مفید باشد.

بیایید فروش یک محصول یا خدمت را در قالب یک فرایند تعریف کنیم: روند از زمانی آغاز می‌شود که مشتریان بالقوه را شناسایی و به نوعی با ایشان ارتباط برقرار می‌کنید. پس، هر کاربر یا بازدیدکننده می‌تواند سرنخی برای شروع یک فرایند فروش باشد.

ایجاد سرنخ‌های بیشتر، فروش بیشتر را به ارمغان خواهد آورد و شما به عنوان مسئول بازاریابی کسب‌وکارتان می‌بایست از تا می‌توانید فرصت/ سرنخ فروش تازه ایجاد کنید.

بازاریابی محتوایی یک روش جذاب برای ایجاد سرنخ‌های با کیفیت است. در ادامه، به معرفی تکنیک‌هایی می‌پردازیم که به شما در ایجاد سرنخ‌های بیشتر کمک خواهند کرد.

تحلیل وضعیت

سرنخ فروش را با تحلیل وضعیت ایجاد کنید

میزان درآمد و سود دو معیار مهم سنجش هر کسب‌وکاری است. دو معیاری که میزان موفقیت یا عدم‌موفقیت و نیاز به تغییر را نمایان می‌کنند. وقتی درگیر بازاریابی محتوایی هستید باز باید به همین دو معیار فکر کنید تا بتوانید علاوه بر مدیریت مالی، نسبت به تصمیم گیری برای روش‌های ایجاد سرنخ فروش تصمیم بگیرید.
درواقع یا استراتژی‌های شما به شما کمک می‌کند زودتر به فروش بیشتر رسیده و اهداف مالی‌تان را تامین کنید. اگر غیر از فکر می‌کنید، باید رویکردتان را تغییر بدهید. وقتی درگیر بازاریابی محتوایی هستید چهار مورد زیر را پی‌گیری کنید تا بدانید در چه زمانی به هدف نزدیک یا از آن دور می‌شوید.

  • تعداد افرادی که از سایتتان بازدید می‌کنند، و تعداد افرادی که محتواهای سایتتان را تا انتها می‌خوانند.
  • تعداد افرادی که محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، لینکداین یا گوگل‌پلاس به اشتراک می‌گذارند.
  • تعداد سرنخ فروش یا ایمیل‌هایی که دریافت کرده‌اید؛ درواقع سرنخ‌ها همان مشتریان بالقوه‌ هستند و ایمیل‌ها مال مشترکانی است که برای دریافت شرح کار شما ثبت‌نام کرده‌اند.
  • تعداد افرادی که با خواندن محتوای شما محصول شما را می‌خرند یا از خدمات شما استفاده می‌کنند.
  • با پیگیری و تحلیل این آمارها، باید بتوانید محتوای بیشتری برای تبدیل سرنخ فروش به مشتری‌های واقعی تولید کنید.

خودکارسازی ایمیل

ایمیل‌ها نقش مهمی در بازاریابی محتوایی و ایجاد سرنخ فروش و در نهایت، افزایش فروش دارند. بعضی از افراد بلافاصله پس از خواندن محتوا به خریدار تبدیل می‌شوند، اما دیگران را باید با محتواهای ارزشمندتر متقاعد کرد.


در اتوماسیون ایمیلی، ابتدا باید یک‌سری پیام سفارشی تهیه کنید، بعد مشتریانتان را به چند پایگاه کاربری تقسیم کنید، سپس به هر کدام بر اساس ویژگی‌هایشان ایمیل خاص بزنید تا هر کسی ایمیلی مربوط به خود دریافت کند. خوب است بدانید که هر بازدیدکننده بر اساس خواست و سلیقه‌ش به بخش خاصی از سایت شما سر می‌زند. شما باید این تفاوت‌ها را متوجه باشید و وقتی او مشترک ایمیلی شما شد بر اساس همین اطلاعاتی که دارید به او ایمیلی خاص بزنید. به عبارت دیگر برای آنکه فروش بیشتر را تجربه کنید، باید با هرگروه مخاطب به شیوه‌ی مطلوب با آن تعامل کنید.

نرم‌افزارهای متفاوتی هستند که با خودکارسازی ایمیل‌های شما کار شما را ساده می‌کند. البته برای شروع خوب است از یک متخصص کمک بگیرید. ایمیل، ابزاری بسیار کارآمد برای ایجاد سرنخ فروش است، آن‌را جدی بگیرید!

ایجاد بک‌لینک

در بازاریابی محتوایی باید بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (سئو) را جدی بگیرید. تحقیق همیشگی درباره‌ی کلمات کلیدی، تولید محتوای هدفمند و ایجاد بک‌لینک وظایفی هستند که باید در اولویت قرار بگیرند تا بتوانیم از این طرف فروش بیشتر را بوجود آوریم. برای بک‌لینک روش‌‌های زیر مفید اند:

  • پست مهمان: در این روش، باید یک محتوای باارزش و اختصاصی تولید کنید و از سایت‌های مرتبط با کسب‌وکارتان بخواهید این محتوا را در سایتشان منتشر کنند و لینک سایت شما را در آن قرار بدهند.
  • تکنیک آسمان‌خراش: در این روش باید دنبال لینک‌های خراب یا شکسته بگردید، یک محتوای عالی و به‌روز (شامل کلمات کلیدی مورد نظرتان) تولید کنید، بعد با صاحبان سایت‌ها تماس بگیرید و بپرسید که آیا می‌خواهند این محتوا را با لینک خراب جایگزین کنند.
  • دوره‌های آموزشی: قرار دادن دوره‌های آموزشی در برخی وب‌سایت‌های آموزش آنلاینِ پربازدید می‌تواند به شما در افزایش درآمد و قوی‌تر کردن حضور آنلاینتان کمک کند.
  • انتشار در مطبوعات: این مورد چندان با ارزش نیست، اما حداقل برای ارتقای رتبه شما مفید است.

نکته آخر این‌که درباره‌ی سئو سهل‌انگاری نکنید. مدیریت سئو، کاری بلندمدت است و ممکن است نتایجش را به‌سرعت نبینید، اما با کمی صبر و حوصله می‌توانید به نتایج مطلوبی برسید در نهایت حجم سرنخ فروش بیشتری را برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
Content-creation

تولید محتوای حرفه‌ای به سبک حرفه‌ای ها: ۱۵ تکنیک اثربخش

مطلب بعدی

نمایشگاه الکامپ نویسش در بخش استارتاپ‌ها منتظر شماست

مطلب مرتبط