آمار نویسش در سال ۱۳۹۸ به روایت اعداد

سال ۱۳۹۸ با همه‌ی سختی‌ها، تلخی‌ها و پیچیدگی‌هایی که داشت به اتمام رسید و اینک در آستانه‌ی ورود به سال جدیدی هستیم که کم و کیف آن برای‌مان چندان قابل پیش‌بینی نیست. نویسش در سالی که گذشت، تجربه‌ی همکاری با بیشتر از ۵۰۰ مشتری جدید را به دست آورد و توانست در جوار همه‌ی مسائل پیرامونی، رشد چندصد درصدی را تجربه کند. در ادامه آمار نویسش را از زوایای مختلف مطالعه کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید، برخی آمار جذاب از فعالیت ما در ۱۲ ماه گذشته است. امیدواریم که بتواند برای‌تان مفید واقع شود


درآمد نویسندگان در نویسش

بیشترین درآمد نویسنده

اولین بخش از آمار نویسش در سلا ۹۸، مربوط به شاخص‌های درآمد نویسشگان است. در سال گذشته، میانگین درآمد نویسندگان فعال نویسش رشد چشمگیری داشت و حالا با اطمینان می‌توانیم همکاری با نویسش را به عنوان یک منبع درآمدی قابل اتکا پیشنهاد کنیم. میانگین درآمد نویسندگان فعال نویسش در سال گذشته، ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان بوده است.

بیشترین درآمد یک نویسنده در ماه ۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان و در یک روز ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان بوده است. سیستم هوشمند کنترل کیفیت محتوا، بررسی متخصصین نویسش و همچنین سیستم امتیازدهی نویسندگان نشان می‌دهد که حجم محتوای تولیدی این نویسندگان در کیفیت خروجی تاثیر منفی نداشته است.


بیشترین و کمترین سفارشات تولید محتوا در سال

پرمحتوا ترین روز سال در آمار نویسش

با بررسی پراکندگی آماری در تعداد محتوای درخواست شده در نویسش، عوامل مورد بحث جامعه (ترندها) تاثیر مستقیمی بر حجم و محتوای درخواستی سفارشات واصله داشته‌اند. همچنین در ایام تعطیل به شکلی معنادار از تعداد سفارش‌های دریافتی کاسته می‌شود که این با توجه به حوزه B2B نویسش دور از انتظار نیست.

بیشترین سفارش

  1. ۲ مرداد
  2. ۲۵ تیر
  3. ۲۸ آبان
  4. ۲۶ اسفند

کمترین سفارش

  1. ۱۹ شهریور (عاشورای حسینی تعطیل)
  2. ۱ آذر – جمعه تعطیل
  3. ۲۹ شهریور – جمعه تعطیل
  4. ۱۱ مرداد – جمعه تعطیل

همراه‌ترین مشتریان نویسش

آمار نویسش در سال ۹۸ | همراه ترین مشتری

پُرطرفدارترین گروه محتوایی نویسش، پست وبلاگ و مقاله است و به لحاظ موضوعی، فناوری و سپس گردشگری در صدر قرار دارند. پُرسفارش‌ترین مشتری نویسش به طور میانگین در سال گذشته، روزانه ۲۶۸ کلمه محتوا سفارش داده است. بد نیست بدانید که مشتری مورد نظر، در ۲۰ کلمه‌ی کلیدی اصلی حوزه‌ی کسب‌وکار خود (گردشگری) دارای رتبه‌های اول و یا دوم است.

رتبه‌های بعدی به لحاظ تعداد کلمه محتوای درخواستی

  • ۹۷۵۳۵ کلمه
  • با ۹۳۵۶۵ کلمه

پُرسفارش‌ترین کاربران به لحاظ تعداد محتوای درخواستی

  • ۳۲۸ محتوا
  • ۱۹۴ محتوا
  • ۱۸۳ محتوا

چند نکته‌ی جذاب درباره‌ی حجم سفارش تولید محتوا در نویسس وجود دارد:

  1. در روزهای نخست قطعی اینترنت سراسری در ایران، با افت تعداد سفارش مواجه شدیم. اما پس از آن، به دلیل آنکه نویسش در سرورهای داخل ایران میزبانی می‌شود، با حجم بیشتری از سفارش نسبت به آنچه متصور بودیم مواجه گشتیم. اما متاسفانه، به دلیل عدم امکان دسترسی به منابع تحقیقی، امکان تولید محتوا برای همکاران نویسنده فراهم نبود.
  2. تجربه‌ی به نسبت مشابهی پس از اعلام رمز پویا و شیوع کرونا نیز وجود داشت. در روزهای نخست، حجم سفارشات به شکل معنا داری کاهش یافت و پس از آن، با افزایش مواجه شد. هرچند به طور کلی، این دو عامل بر حجم کلی سفارشات (و تراکنش‌ها) تاثیر منفی گذاشتند.

نکات کوتاه آماری

  • پیچیدگی استفاده از رمز پویا موجب شد تا امکان افزایش اعتبار حساب کاربری با استقبال روبرو شود. کاربران، علاقه‌ی کمتری برای پرداخت هزینه‌ی سفارشات خود به صورت موردی داشته و ترجیح می‌دهند تنها یکبار پرداخت (افزایش اعتبار) را انجام و در سفارشات مختلف از موجودی خود استفاده کنند.
  • مهمترین کانال جذب مشتریان جدید در نویسش در وهله‌ی اول معرفی مشتریان پیشین و سپس موتورهای جستجو و به طور کلی محتواست. بازاریابی محتوایی، بهترین گزینه‌ی توسعه‌ی مشتریان نویسش بوده است.
  • با شیوع کرونا، حجم سفارش در موضوع محتوایی سلامت افزایشی خیره‌کننده داشت. بخش قابل توجهی از محتواهای درخواستی توسط کسب‌وکارهای مختلف، حول موضوع بهداشت عمومی متناسب با این بیماری بود. در نقطه‌ی مقابل، حوزه‌ی گردشگری که یکی از پردرخواست‌ترین موضوعات محتوایی نویسش است، با افتی بی‌سابقه در حجم سفارش روبرو شد.

آنچه که خواندید، آمار نویسش در سال ۱۳۹۸ بود. دستاوردهای فوق، با همراهی مشتریان و همکاری نویسندگان‌مان محقق شد. امید که در سال و سال‌های پیش رو بتوانید موفق‌تر و پرقدرت‌تر از همیشه به بهبود محتوا در وب ایران کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی

کارزار محتوایی نویسش: با یک تیر پنج نشان بزنید! بسته نوروزی نویسش

مطلب بعدی

مدیریت از خانه: کتاب راهنمای دورکاری، عیدانه‌ی نویسش و زرین‌پال

مطلب مرتبط