چرا تبلیغات همسان بهترین شیوه‌ی تبلیغاتی در حوزه بازاریابی محتوایی است؟

تبلیغات همسان

تبلیغات اینترنتی عمری به درازای عمر اینترنت دارد. تقریبا از همان روزهای نخست پیدایش اینترنت، سر و کله‌ی بنرهای تبلیغاتی و آگهی‌های آنلاین نیز پیدا شد. صنعت تبلیغات، همواره به دنبال فرصت‌ها و «رسانه‌»های جدید برای برقراری ارتباط با مخاطبان بیشتر بوده است.

نیازی به توضیح نیست که فضای دیجیتال، ظرفیت تعامل گسترده با مخاطبین بالقوه را، با صرف هزینه و زمان کمتر در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار داده است.

اما این تنها شرکت‌های تبلیغاتی نبودند که از تبلیغات آنلاین بهره بردند. کسب‌وکارها نیز توانستند با صرف هزینه‌های به مراتب کمتر، دستاوردهای به مراتب بزرگ‌تری را حاصل کنند.

با وجود آنکه از اولین آگهی آنلاین در اینترنت چیزی بیش از ۲۰ سال می‌گذرد و تاثیر واثربخشی آن برای همگان ثابت شده است. اما کماکان هزینه‌های آن با فاصله‌ی زیاد و معنادارای از سایر شیوه‌های تبلیغاتی کمتر است. شما می‌توانید با هزینه‌ی اکران یک بیلبورد تبلیغاتی، چیزی حدود یک سال تبلیغات آنلاین انجام دهید!


تبلیغات آنلاین: پویا و پرسرعت

روند رشد تبلیغات آنلاین و ظهور شیوه‌های نویین تبلیغات دیجیتال

درست با همان سرعتی که وب و اینترنت مسیر تکامل را طی می‌کند، شیوه‌های تبلیغات آنلاین نیز روندی پُرشتاب را پیش گرفته‌اند. هوش مصنوعی و اطلاعات، به کمک شرکت‌های مختلف تبلیغاتی آمده‌اند تا بهترین روش‌های تبلیغاتی و ارتباط با مخاطب را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهند.

طی این سال‌ها، تبلیغات آنلاین از بنرهایی ثابت در صفحات وب، به تبلیغاتی هوشمندی و متناسب با رفتار و نیاز کاربر تغییر ماهیت داده‌اند.

حتما شما هم بارها در این موقعیت قرار گرفتید که با تبلیغاتی کاملا مرتبط با نیازهای‌تان مواجه شدید، یا احساس کردید که ایمیل‌های خبرنامه‌ای که از سرویس‌های آنلاین دریافت می‌کنید، ارتباط معناداری با خریدهای پیشین‌تان دارد.

همه‌ی اینها، هوشمندی و تطابق‌پذیری آگهی‌های دیجیتال با نیاز و هویت کاربران را نشان می‌دهد.

تبلیغات همسان، یکی از همین دستاوردهای تبلیغات آنلاین و محصول استفاده از داده‌های واقعی برای ایجاد تجربه‌ای اثربخش برای کاربران و کسب‌وکارهاست


تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان یه بیان ساده، شیوه‌ای از نمایش تبلیغات است که محتوای تبلیغاتی شما را به شکل و شمایل سایت محل انتشار در می‌آورد. مخاطب در این شیوه‌ی تبلیغاتی متناسب با چیدمان، الگوهای زندگی و ساختار محتوای سایت محل انتشار بهینه شده و بازدیده کننده‌ی آن سایت، تبلیغات شما را بخشی از متن و محتوای سایت می‌شناسد.

اما این همسان سازی محدود به شکل و شیوه‌ی نمایش نیست و به مضمون و ارتباط مخاطب سایت محل انتشار با آگهی شما نیز توسعه می‌یابد. به عبارت بهتر، پلتفرم‌های تبلیغات همسان با بررسی صفحات مختلف سایت‌های محل انتشار آگهی، تنها آگهی‌هایی را در آن صفحه منتشر می‌کنند که به محتوای آن مرتبط باشد.

نمونه ای از تبلیغات همسان در سایت‌های ایرانی

تصویر فوق، نمونه‌ای از تبلیغات همسان در یک سایت خبری حوزه‌ی فناوری‌ست. همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، آگهی‌های این تبلیغات متناسب با کاربران این وسایت بهینه‌سازی شده‌اند.

تصویر زیر نیز، شکل دیگری از نمایش تبلیغات همسان است که در یک سایت خبری عمومی به نمایش گذاشته است. به فراخور ماهیت رسانه، طیف متفاوتی از آگهی‌ها در این سایت نمایش داده می‌شوند.

البته حواس‌مان باشد که همه‌ی کار را پلتفرم‌های تبلیغات همسان انجام نمی‌دهند و آگهی‌دهنده نیز باید به بهینه‌سازی تبلیغات همسان خود بپردازد. در ادامه، توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی محتوابی تبلیغات همسان به شما ارائه خواهد شد.


چند توصیه برای بهینه‌سازی تبلیغات همسان

چند راهنمایی ساده برای بهبود اثربخشی تبلیغات همسان

محتوا به عنوان یکی از وجوه اصلی تبلیغات همسان، نقش پررنگی در موفقیت آگهی‌تان دارد. توصیه‌های زیر به فراخور بازخوردهای دریافتی نویسش از مشتریانش که از تبلیغات همگام استفاده کرده‌اند تقدیم حضورتان می‌شود. با رعایت این اصول، تبلیغاتی بهینه و با اثربخشی بیشتر خواهید داشت.

۱. وب‌سایت‌های هدف را درست انتخاب کنید

سعی کنید تنها وب‌سایت‌هایی را برای نشر تبلیغات همسان خود برگزینید که ارتباطی موضوعی با کسب‌وکارتان دارند. این کار ممکن است وقت بیشتری از شما بگیرد، اما موجب می‌شود منطقی‌ترهزینه کنید. شخصیت برند خود را مبنا قرار داده و به این فکر کنید که کدام وب‌سایت‌ها می‌توانند بیشترین تراکم مخاطبین‌تان را در بر داشته باشند.

۲. به وب‌سایت ناشر توجه کنید

تبلیغات همسان شما بناست تا به شکل و شمایل سایت‌هایی که انتخاب می‌کنید، نمایش داده شود. این امکان در اکثر پلتفرم‌های تبلیغات همسان وجود دارد که بتوانید فهرست ناشران را انتخاب کنید، پس دست‌تان برای همگام‌سازی تصویر و متن آگهی با ماهیت وبسایت ناشر، باز است.

۳. از تولید محتوای زرد بپرهید

شاید نگارش متن‌های تبلیغاتی زرد، تعداد کلیک و مخاطب بیشتری را برای‌تان به ارمغان بیاورد، اما بعید است که این ترافیک بتواند برای‌تان فایده‌ای ایجاد کند. اگر معیارتان از تبلیغات همسان تنها جذب بازدیدکننده‌ی بیشتر است، لطفا در آن تجدید نظر کنید.

توجه داشته باشید که حجم بالای بازدید کننده که زمان زیادی را در صفحه‌ی شما سپری نکنند، جدای از آنکه اتلاف منابع مالی را برای‌تان به همراه دارد، نرخ ریزش سایت‌تان را نیز بالا می‌برد که این اصلا برای سئوی سایت شما مفید نیست.

۴. سوالی در ذهن مخاطب ایجاد کنید

تیتر اصلی تبلیغات همسان باید بتواند چالش و یا سوالی را در ذهن مخاطب ایجاد کند. علامت سوال در پایان عنوان تبلیغات معجزه می‌کند! سعی کنید نیاز جامعه هدف‌تان را شناسایی کرده و بر آن مبنا و متناسب با سرویس و کسب‌وکارتان، سوال درستی طرح کنید. نگاهی به محتوای شخصیت خریدار بیاندازید تا بتوانید بهتر سوال لازم را طراحی کنید.

۵. تصویر درستی انتخاب کنید

اولین اِلِمانی که در تبلیغات همسان مورد توجه کاربر قرار می‌گیرد، تصویر آگهی‌ست. تصاویر آگهی همسان معمولا ابعاد کوچکی دارند، پس لازم است که در انتخاب آن دقت بالایی به خرج دهید تا بتواند کاربر را به سمت خود جذب کند.

تجربه‌ی کمپین‌های مختلف نشان داده است که استفاده از المان‌های انسانی می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

۶. متن تبلیغات را با محتوای صفحه همگام کنید

مطمئن شوید متنی که برای تبلیغات همسان خود انتخاب کردید و وعده‌ای که به مخاطب می‌دهید، با محتوای صفحه‌ فرود قرابت موضوعی دارد. کاربر را فریب ندهید و تنها به بیان چیزی بپردازید که واقعا ارائه می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلب قبلی
بازطراحی برند نویسش

نویسش، حالا با صدایی رساتر | بازطراحی هویت بصری نویسش

مطلب بعدی

داستان برند را هنرمندانه بسرایید: ۵ نکته کلیدی برای خلق داستانی اثرگذار

مطلب مرتبط